Sygnaliści
Działając w oparciu o Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii oraz na podstawie art. 24 ustawy o ochronie sygnalistów w NZOZ Łużyckie Centrum Medyczne w Lubaniu sp. z o.o. opracowano procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń.
Celem procedury jest zapewnienie jednolitego i skutecznego systemu przyjmowania oraz obsługi zgłoszeń informacji o naruszeniu prawa w NZOZ Łużyckie Centrum Medyczne w Lubaniu sp. z o.o. zgodnie z wymogami ustawy o ochronie sygnalistów.
Zgodnie z procedurą, zgłoszenie naruszeń prawa może być dokonane w następujących formach:
- a) pisemnie na adres korespondencyjny: Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Łużyckie Centrum Medyczne w Lubaniu spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Zawidowska 4, 59-800 Lubań - w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem „Zgłoszenie naruszenia”, umieszczonej w kolejnej zamkniętej kopercie zaadresowanej na adres Szpitala,
- b) poprzez przesłanie na adres e-mail: sygnalista@lcm-luban.pl - informacja o naruszeniu prawa może być zawarta w treści wiadomości e-mail lub też stanowić załącznik do tej wiadomości.
- c) osobiście: u Koordynatora ds. zgłaszanych naruszeń podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o taką formę zgłoszenia naruszeń,
- d) telefonicznie: pod numerem telefonu 75 72 53 298.
Dokumenty do pobrania:
Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych