Skargi i wnioski
Składanie i rozpatrywanie skarg i wniosków
Tryb składania i rozpatrywania skarg i wniosków określa Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w NZOZ Łużyckie Centrum Medyczne w Lubaniu Sp. z o.o.
Skargę, wniosek można złożyć ustnie lub pisemnie w interesie własnym i innych osób, a także w interesie społecznym. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez szpital lub pracownika, naruszenie obowiązujących przepisów, regulaminów , a także praw pacjenta.
Wszelkie uwagi zostaną dokładnie rozpatrzone i będą służyły poprawie jakości świadczonych przez szpital usług na rzecz pacjenta.
Skargi i wnioski dotyczące działalności medycznej poszczególnych komórek organizacyjnych Spółki mogą być składane do:
- Pielęgniarek oddziałowych,
- Kierownika Poradni Specjalistycznej,
- Kierowników Pracowni Diagnostycznych,
- Kierowników działów,
- Pielęgniarki przełożonej,
- Ordynatorów oddziałów,
- Zastępcy Kierownika Zakładu ds. Lecznictwa,
- Prezesa Zarządu.
W przypadku uznania, iż przekazanie wniosku lub skargi do wiadomości Spółki jest niewystarczające, można odwołać się również do innych wymienionych poniżej instytucji zajmujących się prawami pacjenta:
- Dolnośląski Oddział Wojewódzki NFZ
Joannitów 6 , 50-525 Wrocław
Sekcja Skarg i Wniosków tel. 71 79 79 134
- Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
Młynarska 46, 01-171 Warszawa
tel.: (22) 532 - 82 - 50
Nowa domena Rzecznika Praw Pacjenta- www.rpp.gov.pl
Ogólnopolska bezpłatna infolinia to:
tel. 800 - 190 – 590
czynna pn. - pt. w godz. 8.00 - 20.00